
Učivo... - přehled vypracovaných stránek v pracovních sešitech a co nového probíráme (např. pro marody)
9. + 10. března
DÚ:
Přes jarní prázdniny
- procvičování násobení 1, 2, 3 (nejen např. 6x3, ale vědět i 3x6), dělení 1, 2, 3 (opět vědět, že když se třeba 15 : 3 = 5, tak 15 : 5 = 3)
- číst svou další knížku (brzy budeme opět zapisovat, co jsme četli)
Na dnešek měli žáci vypracovat opravu doplňovacího cvičení z pracovního sešitu (ČJ 60/12 a).
Včerejší a dnešní den:
ČESKÝ JAZYK - 60/12 b (cvičení čtu a hodně přeháním výslovnost di, ti, ni a dy, ty, ny, také dávám velký důraz na krátké a dlouhé slabiky)
Víš, co čteš: 58, potom si každý dokončoval, co mu kde chybí, vybarvoval (máme vše od str. 4 - 61)
MATEMATIKA - 46/4, 48, 49/1, 50/1,2,4 (KOUKNĚTE TAKÉ NA MATEMATIKU ZE DNE 7. + 8. BŘEZNA - UŽ JSEM DOPSALA)
7. března a 8. března
DÚ:
- ČJ: dokončit cvičení jedna u stran 52 - 54
- průběžně procvičovat násobení 1,2,3
ČJ: 52/1, 53/1, 54/1
Matematika:
- dělení, ukázka, jak se dělí po částech a na dvě stejné části (hry s kostkami, aby každý pochopil, o co jde, jaký je v tom rozdíl)
- trojice čísel - tvoříme dva příklady na násobení a dva dělení (3,5,15: 3x5=15, 5x3=15, 15:3=5, 15:5=3) - to šlo dětem skvěle
M - malý sešit: tabulka na násobení (označeno to, co už jsme se učili a máme procvičovat)
M - pětiminutovka: čtyři příklady na násobení dvojkou a trojkou
Matematika 2: str. 40/6, str. 42, str. 44, str. 45
3. března + 6. března
DÚ: ČJ - str. 57 + 58 (dopisování slov podle obrázků), M2 - 40/6, dokončit prvouku, kdo nestihl nalepit do sešitu
ČJ: 51/3, 55/1
Pětiminutovka (v pátek): násobení 2
Matematika 2: 5/1,2, 10/1,3,4,5,6,7,10,8 (diktovala jsem příklady na sčítání, odčítání, násobení, dělení, číslo hned před a hned za, číslo mezi - žáci doplňovali do čtverečků jen výsledky), M2/13/2,3,4
Víš, co čteš: 59
V pátek se šplhalo a měla jsem velkou radost - nikdo to nevzdal. Všichni dostali jedničku s hvězdičkou. I ti, kteří to statečně vyzkoušeli a udrželi se na tyči.
Ve výtvarce máme téma "Zahrada" (soutěž Prahy 11). Lepíme z barevného papíru a vypadá to moc hezky. :-)
2. března
DÚ:
- Kdo nestihl M2 str. 9/4, dokončí.
- Kdo nestihl "Víš, co čteš?" 56 + 57, dokončí.
- správně vypracovat opravy minulých diktátů (kdo nemá dobře) + oprava dnešního diktátu
Dnešní práce
MATEMATIKA 2: 7/1,2,4, 8/1, 9/1,2,4
VÍŠ, CO ČTEŠ: 56 + 57 (ve skupinkách)
DIKTÁT: slova (ú/ů, i/y, b-p, d-t)
MÍSTO PÍSANKY: dopis dětí pro rodiče (maminky) v deníku
1. března
DÚ
- procvičovat násobky 3 (ukazovat na prstech - jeden prst = 1x3 = 3, dva prsty = 2x3= 6, atd.)
- podívat se, co se dělalo včera (dopsala jsem až dnes)
ČESKÝ JAZYK: 16/7
MATEMATIKA 1.díl: 12/2, 25/dodělali jsme stránku, 27/2,4,5
28. února
DÚ: Prosím, kdo má u sebe, opravte si tu chybu tisku v učebnici ČJ na stránce 50:
Kdo, co - jeden páv
Kdo, co - dva pávi - měkké i - vzor páni (y se píše u 4. pádu - vidím ty pávy - pány)
ČESKÝ JAZYK: 49/6 - dokončili jsme, 50/1 - celé
V matematice jsme pracovali ústně - násobky 2 a násobky 3.
27. února
DÚ: Do 6. března si všichni dodělají, co jim chybí v prvouce (nové stránky i ty staré, které už jsem známkovala, ale stále se počítají do další známky). Jestli někomu chybí pracovní listy, ať si je nějakým způsobem obstará, může je nahradit i svým obrázkem. Omlouvám se, ale opravdu je nekopíruji, protože je měli všichni a mají si na ně dávat pozor. Kdybych je měla kopírovat vždy všem, došel by mi brzy limit pro kopie, který ve škole máme.
Děkuji za pochopení a spolupráci.
MS
Dnešní práce
Kouzelná třída - další kapitola
Matematika 2: 39/dodělali jsme celou stránku, 40/1,2,3
Písanka: 22/dokončili jsme stránku
PRV - sešit: nalepili jsme si do sešitu už dávno hotové stránky - třídění odpadu, lidské smysly a lidské tělo, dále jsme vypracovali stranu s křížovkou
24. února
DÚ: Není úkol na psaní, ale ať si každý dodělá to, co mu chybí. Diktáty mi zůstaly na stole (kromě JL, JN, AP), tak je nehledejte, prosím. Rodiče moc prosím o kontrolu Omluvného listu a jeho doplnění - podrobnosti máte v záložce Info.
Žákovské knížky mají ve škole: EK, JL, AP (Omluvné listy tedy dostanou, až se vrátí do školy)
Pan učitel Hrdý - AJ
Příští týden budu ověřovat znalosti dětí na téma "FOOD and DRINKS".
https://wordwall.net/resource/19367262/will-exercise-3https://wordwall.net/resource/756522/food-2nd-gradehttps://wordwall.net/resource/2587071/food-2nd-grade
Dnešní práce
Víš, co čteš?: dodělali jsme str. 55
Český jazyk: 49/6 - první sloupec celý, druhý jen čtyři slova
Matematika 2: 39/6 - zbytek příkladů na známku (8 příkladů)
Písanka: str. 23 (psaní dnes bylo celou hodinu, aby měl každý dostatek času) - mám u sebe na kontrolu
23. února - až v 19:45 doplněno čtení
DÚ: není úkol na psaní
M2: 39/6 - prvních 12 příkladů na 5 minut, na známku - mám u sebe na opravu dále opakování násobků dvou
ČJ - pracovní učebnice: 49/5 já četla, děti doplňovaly na známku - mám u sebe na opravu
Diktáty: několik slov na b-p, d-t (hřib, holub, chaloupka, studený led, starý hrad, chlup, med)
Pracovní list - lepení do malého sešitu M: obrázková SUDOKU
Víš. co čteš? : další strana (dokončíme zítra)
22. února
DÚ: Matematika 2 - 39/6 od příkladu 29 + . = 32 až po příklad 96 - . = 89
ČESKÝ JAZYK: 48/3
MATEMATIKA 2: 38/celá, 39/1, DÚ - 39/6 od příkladu 29 + . = 32 až po příklad 96 - . = 89
21. ÚNORA
DÚ: Není domácí úkol, ať si děti doplní, co potřebují (nedodělané věci po nemoci, opravy diktátů, procvičování toho, co jim tolik nejde).
Malá matematika: 2x2, 5x2, 8x2, 3x2, 4x2, 6x2
Víš, co čteš?: 54
ČJ - druhé pololetí: (+ žlutě označit B - P uvnitř slova)
HLOUBKA - HLUBOKÝ...
CHALOUPKA - CHALUPA...
BUDKA - BOUDA, BUDEK...
KATKA - KATEŘINA...
VLAŠTOVKA - VLAŠTOVEK...
ŽOFKA - ŽOFINKA...
NEHTY - NEHET...
PLACHTA - PLACHET...
HEZKÝ - HEZOUČKÝ...
MASKA - MASEK...
NOŽKA - NOŽIČKA...
ŠIŠKA - ŠIŠEK...
LOĎKA - LODĚ, LODIČKA...
LAŤKA - LATĚ...
20. února
DÚ: naučit se násobky dvou (z malého sešitu), dodělat opravu dnešní práce v ČJ - níže najdete podrobnosti (pouze ti, kteří měli chyby)
Matematika - malý sešit:
0x2
1x2 = 2 6x2 = 12
2x2 = 4 7x2 = 14
3x2 = 6 8x2 = 16
4x2 = 8 9x2 = 18
5x2 =10 10x2 = 20
Nakreslených 10 prstů, na prvním 1x2, na druhém 2x2, na třetím 3x2, atd.
1 po 2 ... znázorníme obrázkem jedné skupiny po dvou puntíkách
2 po 2 ... znázorníme obrázkem dvou skupin po dvou
Pokračujeme stejným způsobem dál - všude obrázky skupin s puntíky po dvou...
3 po 2
4 po 2
5 po 2
6 po 2
7 po 2
8 po 2
9 po 2
10 po 2
Víš, co čteš?: 53 (mám u sebe)
Český jazyk: 47/7 - kdo měl ve škole chyby, ten si chybně napsaná slova napíše na papír jako oprava + dá slovo do tvaru, podle kterého pozná, že se tam, píše B - T (např. zub - zuby, poklop - poklopy, zástup - zástupu, chléb - chleba, holub - holuba, Filip - Filipe, dráp - drápy, kloub - klouby, šroub - šrouby, nákup - nákupy, holub - holubí, čáp - čápa, jestřáb - jestřába, zub - zuby, cop - copy, sklep - sklepa, chlup - chlupy, žab - žabiček, chalup - chalupa, příkop - příkopu, šípy, klubko - klubíčko, hřib - hřiby, zip - zipu, zásyp - zasype, hub - houby, krab - kraba)
17. února
DÚ: PRV - doplněný sešit
Matematika 2: 36/3,4 (4. cvičení jsme celé nedokončili), str. 20 - to nedoplňujte, prosím, to děláme ve volných chvílích
Český jazyk: 48/1
Diktát: tři věty
16. února
DÚ: MATEMATIKA 2 - 36/2 a kdo nestihl Víš, co čteš str. 51, tak si dokončí
PROSÍM, DĚTI, KTERÉ VČERA DOSTALY ČASOPIS "POLICIE DĚTEM", ABY SI HO PŘINESLY ZPĚT DO ŠKOLY PRO VOLNÉ CHVILKY. Děkuji.
Jak probíhá příprava na násobení:
1) Máme ve třídě kostičky a knoflíky. Např. postavíme tři komíny ze dvou kostiček a říkáme si, kolik máme komínů a z kolika kostiček je každý postavený - tři komíny po dvou kostičkách (2 + 2 + 2, to je tedy 3krát dvojka...). Nebo počítáme děti po dvojicích, po trojicích, tvoříme skupinky z knoflíků.....
2) Nyní už používáme také prsty na rukou a počítáme pomocí nich po dvou do deseti (násobky dvou) - jeden prst znázorňuje jednu dvojici, dva prsty dvě dvojice, tři prsty tři dvojice - jednou dvě, 2x dvě, 3x dvě...... Říkáme si a ukazujeme ,, dva, čtyři, šest, osm....."
Když tedy dětem řeknu 4x2, tak už ví, že musí ukázat 1x2 (jeden prst), 2x2 (dva prsty), 3x2 (tři prsty), 4x2 (čtyři prsty) ---- a říkají u toho: ,,Dva - čtyři - šest - osm." Zkrátka vyjmenují násobky dvou a umí si představit, co to znamená.
To samé budeme dělat u dalších čísel, např. 1x3, 2x3, 3x3.... A zase budou prsty znázorňovat násobky 3. A tak dále.
Dnešní práce
Matematika 2: 36/1
Víš, co čteš?: 51
Jinak pracujeme na další výtvarné práci do soutěže ("Hrady a zámky").
MS
15. února
DÚ - kdo nepřinesl dnes vypracovaný pracovní list
M2: 35
ČJ - 2. pololetí: doplňovačka u, ú, ů
M 5min.: + - do 100
Kouzelná třída - čtení
14. února
DÚ - ZÍTRA: vypracovaný pracovní list z ČJ, dále si PŘINESEME: malý sešit ČJ - druhé pololetí, M - 5 min., matematiku 2, penál, PLAVÁNÍ
Učení si před plaváním necháváme ve škole v šatní skříňce.
DÚ - NA PONDĚLÍ 20. 2.:
- dokončit sešit z prvouky - vše, co tam má být - žádná strana nebude chybět, budu známkovat (knihovna, škola, desatero školáka, počasí, vánoční obrázek, srdce s nejbližšími, roční období a měsíce, hodiny)
Dnešní práce
PŘÍPRAVA NA NÁSOBILKU (dnes už jsme dělali z knoflíku hromádky na pokyny např. 3 krát 5, 5 krát 3, porovnávali jsme výsledky, říkali si, v čem je rozdíl...)
ČESKÝ JAZYK: 47/5 (mám u sebe na opravu)
PRV: pracovní list 21 (založeno do své "zakládací knihy" ve škole)
13. února
DÚ: ČJ str. 47/6 + oprava diktátů
ZAČÍNÁME S PŘÍPRAVOU NA NÁSOBENÍ A DĚLENÍ (v dnešní práci se dočtete více).
Dnešní práce
PŘÍPRAVA NA NÁSOBILKU (rozdělování knoflíků např. po dvou dvěma dětem, pěti dětem..., počítání - kolik máme hromádek po dvou - kolikrát je tam dvojka, rozdělování třem dětem devět knoflíků - kolik každé dostane....)
Český jazyk: 47/4
Písanka: 22 - tři věty
Diktát: stejné věty jako v písance
Matematika 2: 33/1 - na známku (5 min.)
Kouzelná škola: další dvě kapitoly
10. února
DÚ - ti, co nestihli pracovní list z češtiny, nebo nedodělali čtení, kdo včera chyběl, má v sešitě vypočítat příklady
Dva marodi mají na vrátnici úkoly - maminky si o ně napsaly. Ostatní je mají ve třídě a vše dodělají, až se vrátí.
Ke včerejší práci ČJ 46/2
Tam se měla vymýšlet slova, která končí na p a b (kvůli nové látce). Šlo tedy o slova JESTŘÁB, HOLUB, PŘÍKOP, SKLEP, HROB, VTIP, OKAP.
Dnešní práce
Matematika 2: 5/5, 24/3 - práce samostatná + mezi dětmi (kdo potřeboval, tomu někdo pomáhal)
Víš, co čteš?: 48 + 49
M - pětiminutovka (11 příkladů na + - do 100) - na známku
Pracovní list na ČJ - opakování učiva (luštění, hledání, doplňování...)
9. února
DÚ na zítřek: PRACOVNÍ LIST (GEOMETRIE S PRVOUKOU DOHROMADY)
DNEŠNÍ PRÁCE:
Český jazyk: 46/1,2
Nový sešit na matematiku - pětiminutovky: nalepené příklady na + - do 100 (dnes na známky jen ti, kdo měli bez chyby, protože 4 kluci byli na fotbale a dalších sedm dětí chybí. Sešity mám u sebe.
Matematika 2: 26/1,2,3,4
8. února - úkol z angličtiny máte v záložce "Angličtina"
Domácí úkol není, ale prosím, ať si děti vypracují opravy diktátů (kdo měl bez chyby, ten ne), komu chyběl dnešní DÚ, ten dodělá. A každý ať procvičuje to, co potřebuje (+ - do 20, + - do 100, y/i, u,ú,ů, párové souhlásky...).
Pozor, některé děti opakovaně zapomínají své pomůcky a úkoly. Dbejte na přípravu, prosím. Vše zapisuji do žákovské knížky a může být za to uděleno kázeňské opatření, které se zakládá do složky žáka a jde s ním až do deváté třídy.
Dnešní práce
Matematika 2: 25/4,5,6, cvičení 7 na známky
Malá matematika: 10 příkladů na + - do 20, pouze výsledky - na známky
7+8, 9+6, 5+8, 4+7, 4+9
11-6, 15-8, 13-7, 12-4, 14-9
ČJ malý sešit:
šplh - šplhá...
hroch - hrochů...
vůz - vozy...
klas - klasy...
nůž - nože...
myš - myší...
loď - lodě...
chuť - chutě...
- nalepené cvičení na doplňování u, ú, ů (dětem čtu, děti zapisují)
ČJ - diktáty (s dětmi přečtu, upozorňuji na novou větu, zdůrazňuji délku a počet slov, čtu výrazně dy-di, ty-ti, ny-ni):
Ty rychle utíkáš.
Hodiny potichu tikají.
Nic tady není.
Víš, co čteš?: 47
Prvouka - sešit: písemné opakování na známky
1. měsíce v roce (jak jdou za sebou)
2. datum svého narození (den, měsíc, rok)
3. ulice, kde bydlíme (pouze název ulice)
4. roční období
5. číslo na policii ČR, záchranku a hasiče
Kouzelná třída: kapitoly "Je ukazovátko opravdu kouzelné?", "Výprava do kabinetu"
7. února
POZOR, ZÍTRA NENÍ PLAVÁNÍ (PROTOŽE MÁ PŮLKA PRAHY JARNÍ PRÁZDNINY), PŘINESEME SI VŠECHNO NA ČEŠTINU, VŠECHNO NA MATEMATIKU A PRVOUKU, končíme ve 12:35.
DNEŠNÍ PRÁCE
Český jazyk: 33/6 - třetí sloupeček (vybrala jsem, oznámkuji dnešní i včerejší cvičení)
Nové dva malé sešity (marodi mají ve škole):
1. ČJ - 2. pololetí (jeden ze dvou sešitů, které tu děti mají od září, s pomocnými linkami - "myšky")
Psali jsme zápis (marodi si doplní po nemoci):
Párové souhlásky B-P, D-T, V-F, H-CH, Z-S, Ž-Š, Ď-Ť
zub - zuby, zubů
chlup - chlupy, chlupů
hrad - hrady, hradů
drát - dráty, drátů
mrkev - mrkve, mrkví
houf - houfy, houfů
2. ČJ - diktáty (jeden ze dvou sešitů, které tu děti mají od září, bez pomocných linek - "kočičky")
Psali jsme diktát: utíkám, rychle, nohy, žížala, cinká, jídlo, chyba, nic
Víš, co čteš?: 46
Matematika 2: 25/1
- modře podtrhnout, co víme - zvoneček 54 Kč, kytička o 6 Kč levnější, červeně podtrhnout, co máme počítat - otázka
- napsat pod sebe zápis:
zvoneček ... 54 Kč
kytička ... o 6 Kč méně než------- (šipka k prvnímu řádku - neumím to napsat na počítači)
kytička ... ?
- vypočítat
- odpovědět celou větou
Matematika 2: 25/2 - napsat všechny příklady do malého sešitu na matematiku do dvou sloupečků (dokončit za DÚ) - vždycky je na kytičce tmavě růžové číslo a od toho máme odečíst postupně všechna světle růžová čísla, pak zase od tmavě žlutého všechna světle žlutá, takto vypracujeme obě kytičky (celkem 12 příkladů v jednom sloupečku a 12 příkladů ve druhém)
Kreslení obrázku na papír A5 - obrázek k naší četbě, kterou jsme měli za DÚ napsat do sešitu "Píšeme o čtení", nalepení obrázku vlevo naproti.
6. února
Písanka: 17/5 vět ve škole, 5 vět za DÚ
ČJ: 33/6 - druhý sloupeček, 45/1,2 (párové souhlásky)
M1: 73/2,3 (kdo nestihl, dokončí za DÚ
Kouzelná třída: "Porada"
24. 1. - 2. 2.
Doplním, posílala jsem každý den SMS zprávu.
23. ledna
Matematika 1. díl: 22/celá, 23/celá
Matematika malá: + - do 100 s přechodem přes desítku - na 5 minut (příklady dodám později)
Čeština malá - diktát vět (dodám později)
PRV - opakování na známky: jméno, příjmení, adresa, celé datum narození, důležitá čísla, semafory, značky, hodinky
Písanka: 19 (zbytek za DÚ na středu)
Kouzelná třída: další kapitola (marodům dávat na vrátnici nebudu, nechci, aby se to ztratilo)
Sešit - PÍŠEME O ČTENÍ: Dnes jsem rozdala. Uprostřed sešitu je nadepsaná strana (co jsem četl, autor, atd.). Protože každý od září doma už přečetl nějakou knížku, máme za DÚ na tuto středu vyplnit celou stranu - psacím písmem, krasopisně. A nebude to ta knížka, kterou jsme dostali na letní prázdniny (O zvířátkách), protože o té si budeme psát společně všichni. Bude to knížka jiná. Marodům dám na vrátnici.
Tato práce je na známku. Prosím tedy čitelně perem, pečlivě, bez chyb a opravdu odevzdat. Tentokrát by byly pětky, ne "enka". Děkuji předem za spolupráci.
20. ledna
Matematika 2: 11/7,8 (kdo by potřeboval vysvětlit hru BINGO a SUDOKU, ať se mi ozve, prosím, vysvětlím)
Malá matematika: 12 příkladů na + - do 100 (nalepeno do sešitu) - na známky (prosím, nedoplňujte ty další sloupečky, budeme je postupně dělat ve škole)
Písanka: 17/5 vět (každá jednou)
Kouzelná třída: 3. + 4. kapitola
19. ledna
Matematika 2: 14/3,4, 22/1,2,3, 23/1,7, 24/2, 25/3
Děti velmi chválím - nezapomněly, jak se sčítá a odčítá s přechodem přes deset do dvaceti, proto nám sčítání a odčítání do 100 s přechodem přes desítku jde moc dobře. Mám velkou radost! :-) Všem jsem dala jedničku za práci v hodině. :-)
Český jazyk: 31/2 - druhý sloupeček (na známky), 41/5 (na známky)
Procvičování druhů vět, po procvičování bylo osm vět na známku. Byly to tyto věty:
Neběhej po chodbě! ... ROZKAZOVACÍ
Proč pořád křičíš? ... TÁZACÍ
Těšíme se domů. ... OZNAMOVACÍ
Za chvíli bude zvonit. ... OZNAMOVACÍ
Kéž by svítilo sluníčko! ... PŘACÍ
Co dnes máme k obědu? ... TÁZACÍ
Ukliď si penál! ... ROZKAZOVACÍ
Ať už přestane foukat. ... PŘACÍ
18. ledna
Sčítání a odčítání do 20 (do sešitu na známku - výsledky): 7+5, 8+9, 6+5, 13+6, 4+8, 5+8, 9+3, 11+7, 12-6, 13-7, 15-8, 11-5, 20-6, 14-7, 18-9, 13-7
Matematika2 - sčítání do 100 s přechodem přes deset: 12/1,2, 13/1 (nezapomeneme dopsat i příklady na linky - vždy o jednu desítku víc), DÚ - 21/7 (ANO, JE TO OPRAVDU STRANA 21)
Český jazyk:
31/2 - první sloupeček (dětem jsem četla a zdůrazňovala délky) - i/y na známky
40/3 - druhy vět na známky (nejdříve jsme zopakovali)
40/4 - ú,ů,u na známky (nejdříve jsme si připomněli, dětem jsem četla a zdůrazňovala délky)
17. ledna
Pracovní list - křížovka (lidské tělo): hodně žáků chybělo, dám jim, až se vrátí, kdo dnes nevyluštil, tak má za domácí úkol (zítra odevzdá)
Pracovní list - hodiny (na známku): všichni marodi vypracují na známku, až se vrátí do školy
16. ledna
Víš, co čteš?: 44 (na známku)
Diktát vět (na známku): Sára šla za kamarádem. Lenka má nové kolo. Zuzana nese chleba.
Písanka: (mohli jsme dnes psát ve třetí i ve čtvrté hodině, kdo nestihl, pozítří přinese hotové, snažíme se krásně psát) 18/12 řádků (každé slovo nejméně 2x)
Český jazyk: 40/2 - abeceda - psali jsme velkými tiskacími písmeny (na známku)
Příklady na rychlost - sčítání a odčítání do 20 zpaměti jen výsledky (na známku): 8+9, 5+6, 13+7, 14+5, 4+12, 2+16, 7+7, 8+7, 12-6, 18-9, 20-13, 17-8, 15-7, 13-6, 14-10, 11-5
Matematika 2: 10/9 (sčítání a odčítání do 20 - na známku), 10/2 (sčítání, odčítání, dopočítávání do 100 - na známku)
Pracovní list z matematiky na sčítání a odčítání do 20 (na známky): spojování příkladů s výsledky, sčítání a odčítání i s porovnáváním, sčítání a odčítání a doplnění písmen do tajenky
13. ledna
Marodům každý den dávám učení na vrátnici a posílám SMS, že to tam mají. Bohužel někomu se to tam hromadí a ani mi nedal vědět, že si pro to třeba přijít nemůže. Udělala jsem pro to však maximum a budu hned po návratu žáků do školy všechny práce kontrolovat. Ostatním velice děkuji, že si práce vyzvedávají, někteří mi dokonce posílají průběžné informace o tom, jak jim práce jde, případně se omluví, že momentálně má dítě horečku a začne pracovat v dalších dnech. Takto si představuji dobrou spolupráci s rodiči a jsem ráda, že u většiny funguje. Děkuji moc! :-)
M. Studničková
ČESKÝ JAZYK: 30/1 E (na známku), 38/1,4 (příprava na slovní druhy, na stavbu věty)
MATEMATIKA 2: 9/3,5, kontrola včerejších příkladů, která byla na dnešek za DÚ
PRACOVNÍ LIST - i/y (tvrdé a měkké souhlásky)
Děti se moc zlepšily v doplňování i, y. Děkuji za spolupráci. :-)
12. ledna
DIKTÁT VĚT (na známky): Ema se má dobře. Petr čte. Máma nakupuje. (přečetli jsme, počítali jsme slova a připomínali si, jak věta končí a začíná)
MATEMATIKA: samostatná práce - 8/2,3,4,5, 9/6 (za DÚ - kontrola správnosti výsledků)
PRACOVNÍ LIST Z ČJ: slova souznačná - na známky
PRACOVNÍ LIST Z ČJ: slova protikladná - na známky
PRACOVNÍ LIS Z PRV:
- označit měsíce od 1 - 12 (jak jdou za sebou)
- zeleně vybarvit modře vybarvit zimní měsíce, žlutě letní, oranžově podzimní a zeleně jarní
- jméno, příjmení, ulice, číslo popisné a orientační, město a PSČ (kde bydlíme) - na známky
Marodům dám pracovní listy opět na vrátnici (kolem 13:45).
11. ledna
Včera jsem zapomněla napsat, že se také četla další kapitola z Kouzelné třídy.
ČESKÝ JAZYK: 30/1 D - na známku (i, y) - vždy dětem čtu a ony doplňují
PRACOVNÍ LIST Z ČJ:
- doplňování jednoduchých slov velkým tiskacím písmem - na známku
- čtení textu - na známku
- vyhledávání zvířat v textu (ne jmen, ale druhů zvířat) - na známku
- jména zvířátek vyhledaných v textu - přepsat psacím písmem (přepis) tak, aby byla ve správném tvaru (např. kočička Micka, ne kočička Micce) a s velkým písmenem na začátku - na známku
PÍSANKA: dopsali jsme str. 11 (kdo má písanku u sebe, tak si to nedopsal a dodělá doma, ostatní odevzdali)
PRACOVNÍ LIST Z MATEMATIKY (okopírovaná str., kterou už jsme jednou dělali, tentokrát však samostatně):
- doplnění desítek v řadě tam a zpět - na známku
- desítka hned za - na známku
- desítka hned před - na známku
- desítka mezi - na známku
- vybarvit správný počet desetikorun za nákup - na známku
- sčítání a odčítání do 20 (3x po šesti příkladech) rychleji - tři známky
- doplnění čísla, aby byl správný výsledek (poslední sloupeček úplně dole) - na známku
10. ledna
PRVOUKA - LIST 19
Průběžně, nezávisle na rozvrhu hodin, budu na známky ověřovat znalosti z prvouky, z českého jazyka a z matematiky. A to nejen v lednu, ale i v únoru a v dalších měsících. A stále dokolečka. Jedná se o toto probrané učivo:
PRVOUKA
- přesná adresa svého bydliště (jméno, příjmení, ulice, číslo popisné, číslo orientační, poštovní směrovací číslo, město - Praha 4)
- přesné datum narození (den, měsíc, rok)
- měsíce v roce, jak jdou za sebou
- jarní měsíce, letní měsíce, podzimní měsíce, zimní měsíce
- poznávání známých značek (hlavní silnice, přechod pro chodce, stezka pro cyklisty, parkoviště, přikázaný směr jízdy, vedlejší silnice a co musí řidič udělat, zákaz vjezdu), po jaké straně se na přechodu přechází, jak jdeme na chodníku, semafor pro chodce i pro řidiče - co která barva znamená a umět zakreslit
- číslo na hasiče, záchranku, policii ČR
- hodiny (ručičkové)
- co musí mít cyklista
ČESKÝ JAZYK
- doplňování i,í/yý ve slovech po tvrdých a měkkých souhláskách
- vyjmenovat krátké a dlouhé samohlásky, dvojhlásky
- správně doplnit u, ú, ů
- poznat druhy vět
- napsat diktát vět - zaměření na začátek a konec věty, na rozlišení jednotlivých slov ve větě (nespojovat dvě slova dohromady)
- umět vymyslet slovo souznačné a slovo opačné (protikladné)
- napsat celou abecedu
- čtení s porozuměním a správné čtení (rozlišování konce a začátku vět, plynulé čtení, případně ještě po slabikách - ale ne dvojité, orientace v textu
- rozdělení slov na slabiky
MATEMATIKA
- sčítání a odčítání na rychlost do 20 (s přechodem i bez přechodu přes desítku)
- sčítání a odčítání do 100 zatím bez přechodu přes desítku
(např. 23+5, 48-7, 62+20, 82-2, 74-70, 42+21, 56-20, 56-23)
- vytvořit čtyři příklady ze 3 čísel (např. 15,8,7: 8+7=15, 7+8=15, 15-7=8, 15-8=7
- umět doplnit sčítací pyramidu
- poznat čáru křivou, lomenou, přímou, poznat geometrické tvary
- změřit podle pravítka úsečky a správně celé zapsat (např. 8 cm)
- porovnávání čísel a o kolik je větší a menší
- rozklady čísel
- vypsat čísla, pro která platí, že jsou větší než... a zároveň menší než...
- vypsat, která desítka je hned před... a která za...
- vypsat, které číslo je hned před... a hned za..., které je mezi...
- vypsat, kolik má číslo jednotek a kolik desítek (např. č. 87 má 8 desítek a 7 jednotek)
- napsat číslo o .... větší a o... menší
- slovní úloha - podtrhnout jednou barvou, co víme a jinou barvou podtrhnout, na co se ptáme + výpočet + odpověď celou větou (zde se nesoustředím na pravopisné chyby, ale pouze na obsah odpovědi)
- zakreslit do čtvercové sítě přesnou druhou část obrázku, zakreslit do čtvercové sítě celý obrázek podle vzoru
- logická řada - pokračování v řadě podle nějaké pravidelnosti (které číslo, který obrázek bude dál)
Markéta Studničková
9. ledna
PÍSANKA: 11/první dva řádky
VÍŠ, CO ČTEŠ?: 42
MATEMATIKA 1: 31/5,6
MATEMATIKA 2: 6/1,3,5, 6/2 (ústně - jaká změna, o kolik víc, kolik jednotek), 6/6 - DÚ na středu
PRVOUKA: LIST 18 (dole doplnit ještě jarní měsíce)
ČESKÝ JAZYK: 30/1 B,C, 35/11 - DÚ na středu
6. ledna
ANGLIČTINA
Přeposílám vzkaz od pana učitele Hrdého: ,,Příští týden, 12. ledna, budou mít děti prokázat jejich dovednost přiřadit obrázek a slovíčko."
PÍSANKA: 10/dokončení strany (na známky - opis bez chyb)
ČESKÝ JAZYK: 22/16, 29/5, 30/1 - pouze A
MATEMATIKA 2: 5/3,4
MATEMATIKA 1: 64
5. ledna
OPRAVA: VČERA JSEM NAPSALA, ŽE SAŇ JE V MATEMATICE 2, ALE JE V MATEMATICE 1, OMLOUVÁM SE!
Matematika 1: 24/5 (to už včera, ale zapomněla jsem napsat), 24/2 - dokončili jsme, 24/4 ústně a zapsat jen výsledky
Víš, co čteš?: 40, 41 - DÚ
(kreslili jsme do soutěže)
4. ledna 2023
Matematika 1: 25/4,5,6, 24/2 (pouze doplnění čísel), vybarvení příkladu 6+7 na straně 3 (saň),
Matematika 2: 4/1, DÚ - 4/2
Víš, co čteš?: 39
Kouzelná třída: předmluva + první kapitola
Prosím, aby děti doma trénovaly čtení a sčítání a odčítání. Čtení jde pěkně, to mám radost, ale sčítání a odčítání zatím opravdu nic moc. Budeme už sčítat a odčítat dvojciferná čísla a sčítat a odčítat do 100 s přechodem přes desítku. Dále nás čeká malá násobilka. Pokud děti nezvládnou sčítání a odčítání do 10 a 20 (upozorňuji na to od první třídy), budou mít problémy s dalším učivem.
Děkuji za spolupráci.
MS
20. prosince
PRV - str. 15
19. prosince
Matematika: 77/4,5,6,7,8, 76/4,5,6,7,8 (do půlky jsem diktovala čísla a od půlky příklady na + -), 76/9 (na známku)
Písanka: 10/4 řádky (na známku)
Malý sešit ČJ: diktát (na známku) - V úterý plaveme. Dostala krásnou růži. Hodiny tikají.
Víš, co čteš?: 36 + 37
DOMÁCÍ ÚKOL NA 4. PROSINCE:
Matematika - str. 77/1,2,3
Víš, co čteš? - str. 35
16. prosince
Matematika: 53/5 (na známku, bez časového omezení)
Malý sešit z matematiky: zvětši číslo o 1 a zmenšit číslo o jedna - na známky
Víš, co čteš: 38
PRV: dokončování do sešitu (vánoční strom), dokončení pracovního listu 13, pracovní list 14
14. + 15. prosince
Matematika: 31/3 - pouze vypočítat (mělo být podle úkolníčku za úkol na středu, bohužel jsem napsala na stránky špatně (promiňte) a kdo nečetl úkolníček, ten to neměl, tak dokončí, 41/1,2,3, 76/1,2,3, cvičení 4 jsme začali, ale zjistili jsme, že je problém, proto máme DÚ v malém sešitě
Malý sešit z matematiky (DÚ):
1) Pod číslo 38, 69, 90, 27, 53, 70, 41, 18, 10, 100 napíšeme číslo o 1 menší.
2) Pod číslo 38, 69, 90, 27, 53, 70, 41, 18, 10, 100 napíšeme číslo o 1 větší.
Podívat se na číselnou osu strana 59 a natrénovat, prosím, budeme psát na známku něco podobného, co je za úkol.
Český jazyk: 28/3,4 (stále nemají všichni dokončená cvičení 1 a 2 už dost dlouho, proto prosím, aby si dodělali, je to nutné k procvičení)
Malý sešit: diktát (jídlo, ptáci, kopřiva, židle, šiška, kočička, dílo, tiká, dálnice) - MALÝ SEŠIT MÁM DNES U SEBE
Prosím, aby nikdo nezapomínal na opravy diktátů. A znovu připomínám, že pokud dítě napíše malé písmeno na začátku věty, nebo zapomene tečku za větou, musí do opravy napsat celou správnou větu, NE pouze tečku či první slovo. Jen tímto způsobem si děti zapamatují, že věta začíná a končí.
Víš, co čteš?: čtení na známky (ve středu) - všichni četli nádherně - chválím, dále jsme vyplňovali stranu, kde se povídá o všem, co jsme už přečetli (str. 34) - všechny pohádky - všichni krásně spolupracovali (ve středu) a mají za práci v hodině jedničku
Písanka:
Na straně 13 bylo za úkol vyplnit adresu, kde bydlíme. Zřejmě už dnešní rodiče neposílají dopisy obyčejnou poštou, proto dětem nedokázali poradit. Tady tedy posílám, jak to mělo správně vypadat a omlouvám se, že mi to nedošlo.
První linka: tam se píše většinou jen např. RODINA, VÁŽENÝ PAN (s krátkým a), PANÍ (dlouhé i) KAMARÁD.....
Druhá linka: tam se píše JMÉNO A PŘÍJMENÍ (např. JANA NOVÁKOVÁ, pokud jde o rodinu, tak pouze příjmení bez čárky nad a, např. NOVÁKOVA)
Třetí linka: tam se píše ULICE (bez čárky nad a) A ČÍSLO POPISNÉ, např. KYTIČKOVA 1251 (to je to delší číslo), PŘÍPADNĚ I ORIENTAČNÍ (to je to kratší, které je za "lomítkem"), např. 1251/7
Čtvrtá linka:
- pokud je dole pět okének, tak se sem píše pouze MĚSTO (u Prahy také číslo Prahy), např. PRAHA 4
(můžeme napsat i část, např. PRAHA 4 - CHODOV)
- pokud není dole pět okének na poštovní směrovací číslo, tak ho píšeme zde před město, to potom vypadá např. takto - 149 00 PRAHA 4
Pět okének: tam se píše poštovní směrovací číslo, např. 149 00
Adresa na dopisy se píše čitelně a něčím, co se nerozmaže a nezmizí. Názvy a jména jsou samozřejmě s velkými písmeny na začátku. Adresu, kde bydlíme, si také pamatujeme. To je důležité.
Děkuji za spolupráci.
Markéta Studničková
13. prosince
Úkol z matematiky, který jsem včera zadala - to jsme už dělali, tak nedávám nový.
PRV - list 13
Velký sešit z PRV (máme ve škole) - Vánoce doma (nemocné děti doplní, až budou mít sešit.
12. prosince
Matematika: 40, DÚ na středu - 24/3 (jen vypočítat)
Písanka: 13/adresa
PRV: 12
8. + 9. prosince
Český jazyk: MĚKKÉ SLABIKY 26/2,3 (kdo nestihl, měl dokončit doma - chválím ty, kteří to udělali)
Diktát vět (na tvrdé slabiky a na ú/ů - na známky) a diktát slov (na měkké slabiky - ale ne ještě na známky)
Matematika: POČÍTÁNÍ SE ZÁVORKOU, malý sešit - příklady, DÚ: 52/3, 53/4a
Pracovní listy z matematiky - OBRÁZKOVÉ SUDOKU
Pracovní list z ČJ - TVRDÉ A MĚKKÉ SLABIKY
Prosím, aby děti trénovaly čtení (věřím, že čtou každý den), dodělaly si opravy diktátů, které jim chybí a zopakovaly si učivo (tvrdé a měkké souhlásky, počítání se závorkou, sčítání a odčítání).
Děkuji za spolupráci a přeji hezký víkend.
Markéta Studničková
7. prosince
Matematika: 67/3 (na známku), 68/3
Malý sešit: diktát (nikdo nechyběl, nemusím tedy vypisovat věty, prosím, aby si děti nezapomněly vypracovat opravu)
Pracovní list na druhy vět (práce ve dvojicích)
Dokončili jsme sebehodnocení.
5. prosince
Matematika: 66/1,2,4,6, 66/3 (na známku), 66/5 (dokončit za DÚ na středu)
ČJ malý sešit - diktát (3 věty, zaměření na tvrdé slabiky, ú/ů): Bolí ho nohy. Máme úkol. Obuj si boty. (í po L a S ještě neumíme, to si vždy řekneme)
Víš, co čteš?: O popleteném kohoutkovi (čtení, povídání o tom, co čteme, dokončení úkolů), DÚ na středu - 32+33 (přečíst, popovídat, o čem to bylo, vyplnit úkol na str. 32 i oba úkoly na str. 33)
2. prosince
Matematika: 29/1,2,5 (na známku), známka za práci v hodině (všichni krásně pracovali)
Malý sešit M: 8 příkladů na + - do 20 - jen výsledky (na známku)
Výroba adventního kalendáře (mají ho už připravený i děti, které chybí, až se tedy vrátí, mohou na něm pokračovat s námi)
1. prosince
DÚ - na každém spolužákovi najdu něco hezkého (není tím myšleno, jak vypadá, ale jak se chová, co dělá hezkého pro druhé, za co si ho vážíme, co se mi líbí na jeho chování a jednání........)
Matematika: 24/3 - na známku, 61 - dokončeno, 65 - dokončeno
Víš, co čteš: 30+31 - dokončíme zítra obrázky
Malý sešit ČJ: diktát vět - Strýc má rýč. Máš chybu. Šel rychle pryč.
Před diktátem jsme si řekli, že to budou tři věty, že každá věta začíná velkým písmenem a každá končí tečkou. U každé věty jsme si řekli, kolik má slov, slova s dlouhou samohláskou při diktování úmyslně prodlužuji, aby žáci délku nepřeslechli, zatím mají stále možnost mít u sebe tabulku psacího písma, připomněli jsme si, co nyní stále procvičujeme v ČJ, abychom si to uvědomili a nenapsali zbytečné chyby.
Prosím, aby žáci nezapomínali dělat opravy diktátů. To znamená:
- Pokud chybí čárka, háček a tečka nad písmenem, nebo je popletené ú/ů/u, stačí napsat slovo správně.
- Pokud je špatné i/y, napíše se slovo správně a vedle něho pomlčka a za pomlčkou vysvětlení, proč se píše y/i (např. tvrdá souhláska).
- Pokud chybí tečka za větou, nebo není na začátku velké písmeno, žák napíše úplně celou větu a nezapomene na konci tečku a na začátku velké písmeno.
- Prosím vždy podpis rodičů.
Děkuji za spolupráci.
MS
29. + 30. listopadu
Matematika: 23/7 na známku, 65/1,5
Malý sešit M: příklady za DÚ
ČJ: 25/2, 25/1 - označit barevně (tvrdé s. čwrveně, měkké modře, obojetné zeleně)
Malý sešit ČJ - diktát - slova s tvrdými slabikami (na známku)
PRV: 17
PŘEHLED UČIVA 14. - 25. 11. + 28. 11.
Matematika 14. - 25. listopadu: 61/4,5, 60/2,3, 62/4, 63/2,6, 50/vše
Matematika 28. listopadu: 51/1, 56/5, 57/vše, 58/2,3,4
...............................
Český jazyk 14. - 25. listopadu: 26/1, 26/2,3, 27
Český jazyk 28. listopadu: 25/1 - červeně označit tvrdé slabiky a slova s tvrdými slabikami zapsat do prostředního sloupečku (víc jsme nestihli - uděláme příště)
MALÝ SEŠIT ČJ - nadpis hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny, hý, chý, ký, rý, dý, tý, ný + diktát slov (děti si opravovaly, komu to vůbec nešlo, ten si to napíše ještě za úkol na středu - má to tam napsané)
................................
Víš, co čteš? 14. - 25. listopadu: 24+25, 26+27
Víš, co čteš? 28. listopadu: 28+29 (za DÚ na středu - dodělat)
.................................
Písanka 14. - 25. listopadu: 7, 12
Písanka 28. listopadu: nic
.................................
Prvouka 14. - 25. listopadu: 10, 11
Prvouka 28. listopadu: nechali jsme si ve škole list 17 a zbytek listů si za DÚ seřadíme, jak jdou po sobě a zítra před plaváním odevzdáme
.................................
PÁTEK 11.11.
Matematika: 56
Český jazyk: 24, umět vyjmenovat měkké, tvrdé a obojetné souhlásky
Víš, co čteš?: O dvou nespokojených myškách
STŘEDA 9.11.
Matematika: 54/celá, 55/1,2,3,4,6, cvičení 5 je za DÚ na pátek
Český jazyk: 23/3
Písanka: 5/ci, ji, velká a malá abeceda psacím písmem (celá) - Aa, Bb, Cc, Čč, Dd, Ďď, Ee, Ff, Gg, Hh, Chch, Ii, Jj, Kk, Ll, Mm, Nn, Ňň, Oo, Pp, Qq, Rr, Řř, Ss, Šš, Tt, Ťť, Uu, Vv, Ww, Xx, Yy, Zz, Žž
KDO NESTIHL - DO PÁTKU DOKONČÍ.
PONDĚLÍ 7.11.
Pracovní list DÚ: na středu - z ČJ (pořadí slov ve větě)
Matematika: 49/1,2,3,5, (4 máme)
Český jazyk: 23/1,2 (dvojhlásky)
PÁTEK 4. LISTOPADU
Písanka: 5/di, ti, ni
Matematika: 26/1,2, 48/2 (už včera),3,4,5
Český jazyk: str. 15 - celá
ČTVRTEK 3. LISTOPADU
Matematika: 49/4 - dokončit doma za DÚ, ústní procvičování + - do 20, sčítání a odčítání desítek
Český jazyk: 13/4, ústní procvičování - druhy vět, rozdělování slov na slabiky, rozdělování slov na konci řádku
Malý sešit: diktát slov na u, ú, ů
STŘEDA 2. LISTOPADU
Matematika: 47/5, 48/1
Víš, co čteš? (čtení): 20, DÚ - 20 + 21 (přečíst a vyplnit úkoly)
ÚTERÝ 1. LISTOPADU
PRV - list 9
+ omalovánky
PONDĚLÍ 31. ŘÍJNA
Matematika: 45/4,5, 47/1,2,3,4, DÚ na středu - 47/6
Český jazyk: 11/5
Písanka: 5/z, Ž, ži, ši, či, ři (kdo nedodělal, tak dokončí doma)
ÚTERÝ 25. 10.
Matematika: str. 46 (kdo dnes neměl matematiku, dostal okopírovanou stránku - může si už jen vložit do pracovního sešitu)
Písanka: dopsaná strana 4 (komu něco chybí, dodělá doma přes prázdniny)
DÚ: každý den číst ze své knížky (v pondělí si budeme vyprávět - co a o čem jsme četli - ne pouze název, ale také děj)
PONDĚLÍ 24. 10.
Pracovní list na čtení
PRV - list 8
PÁTEK 21. ŘÍJNA
Matematika: 21/3 - třetí sloupeček společně, čtvrtý a pátý samostatně na známku, 21/4,5
Sešit z matematiky: 8 předepsaných příkladů (děti si je musely najít na chodbě, vždy si jeden zapamatovat a jít do lavice, zapsat, vypočítat) - trénování nejen sčítání a odčítání, ale i paměti
Český jazyk:
Víš, co čteš?: O ošklivé housence (obě stránky)
Sešit na ČJ: opisování vět (4 rozmístěné věty po třídě a na chodbě - děti chodily a musely si postupně věty opsat do sešitu) - na známky
ČTVRTEK 20. ŘÍJNA
Matematika: 21/3 - první dva sloupečky na známku (+ - do 20), 45/2, DÚ - cvičení 3 (napsat dvě čísla - jedno vlevo = počet mincí, druhé vpravo = kolik je to Kč)
- počítání po desítkách do 100, co je za, co je před, co je mezi, jednotky a desítky
Český jazyk: 10/1,2
Písanka: 4/W,w, X,x, Y,y
STŘEDA 19. ŘÍJNA
PÍSANKA - řádky s v, V a slabiky s v, V
MATEMATIKA - 21/2 na známku (bez časového omezení)
PRACOVNÍ LIST (máme založený ve škole) - na známky (přepisování slov s písmenkem ú, u)
ÚTERÝ 18. ŘÍJNA
PRV - pracovní list 25 + 33 (kdo chyběl, vypracuje ve škole podle vzoru)
PONDĚLÍ 17. ŘÍJNA
Matematika: 35/2, 37/2, 19/3,4, 20/3,4,5, 21/1 - na známku (bez časového omezení), 21/6 - druhá tabulka, první tabulka je za DÚ na středu
Pracovní list z ČJ (na známku) - opisování slov velkým tiskacím písmem tak, abychom správně opsali čárky, kroužky, háčky, písmenka (list máme založený ve škole)
Písanka: 30/dopsat, 31/první čtyři řádky (kdo nestihl, dopíše), kdo má někde "mračouna - šklebíka", tak to znamená, že nedopsal, co měl dopsat za úkol (neznamená to, že to nemá pěkné)
Prvouka - povídání o ovoci a zelenině na podzim
Je možnost si opravit známku z abecedy, kterou se od září učíme a měli jsme termín se ji naučit do 10. října.
Kdo neměl dnes knížku, kterou doma každý den čte, přinese si ji ve středu.
PONDĚLÍ 10. ŘÍJNA - PÁTEK 14. ŘÍJNA
- rozepisuji nyní každý den zvlášť (aby ten, kdo chybí jeden den, nedopisoval za celý týden)
Pátek 14. 10.
Malá matematika - procvičování sčítání a odčítání, každý podle toho, co zvládl
Velká matematika - str. 17/poslední dva sloupečky
Písanka - R, r, Ř, ř
Český jazyk - 8/7
Víš, co čteš? - 16 + 17
V pondělí už musí umět abecedu všichni. Měli jsme na to měsíc a půl.
DÚ - PŘINÉST SI V PONDĚLÍ KNIHU, KTEROU DOMA KAŽDÝ DEN ČTEME
Čtvrtek 13. 10.
Malá matematika - počítání do malého sešitu (stále + - do 20 s přechodem přes desítku pomocí rozkladu čísel) Matematika - DÚ str. 35/1, 37/1
Písanka - str. 3/P, p, Q, q (kdo nestihl, dokončí doma)
Český jazyk - str. 8/6 (slova opačná a souznačná)
Středa 12. 10.
Český jazyk - str. 9/8,9, str. 7/2,3 - DÚ
Matematika - str. 22/1, 24/1, 27/1, 30/1, 30/1 - vše jsou jen rozklady (opakování první třídy)
Malý sešit:
8 + 3, 11 - 8 (to jsme vypočítali a rozložili = VZOR), za DÚ stejným způsobem udělat 7+6, 13-6, 5+9, 14-5
(Musela jsem dnes dát tento úkol i z matematiky, protože zase někteří zapomněli postup.)
Úterý 11. 10.
Prvouka
- pracovní list 6 (první půlku jsme založili do svých zakládacích desek, druhou půlku jsme nalepili do sešitu PRV
- pracovní list 7 - červeně udělat rámečky kolem všech 3 obrázků, dolů mezi linky napsat červenou pastelkou velkým tiskacím písmem září, říjen, listopad (do každého zvlášť) a do září nakreslit houby, do října draka, do listopadu barevné listy = symboly podzimních měsíců - odevzdat
Pondělí 10. 10.
Víš, co čteš? - 14 + 15 (nechali jsme ve škole)
Matematika - 19/1,2 (úlohu 2 jsme zapsali i do malého sešitu), 20/1 - dokončit za DÚ na středu
Sešit M - vytvořit 4 příklady z čísel 3,4,7 (3+4=7, 4+3=7, 7-3=4, 7-4=3) a vytvořit 4 příklady z čísel 7,8,15 (7+8=15, 8+7=15, 15-7=8, 15-8=7), z velké matematiky na str. 19/2 - zápis, výpočet, odpověď
Český jazyk - 19/5 (já pomalu četla s důrazem na délku, žáci doplňovali u, ú, ů, oranžově obtáhli u, modře podtrhli ú a černě obtáhli kroužky), DÚ na středu - 19/7 + komu nešla abeceda, trénuje dále
Písanka - kdo zapomněl dokončit stránku 2, dokončoval dnes, dále str. 3/O,o, Mo,Me, Mi,Ma, Je,Ji, Ja,Jo
PONDĚLÍ 3. 10. - PÁTEK 7. 10.
Pondělí 3. října
M str. 17/1,2, cvičení 3 jen první sloupeček, str. 18/1,2,3,4
ČJ str. 12/2
Diktát: To je les. Pája má nové pero. Pekař peče housky.
PRV - pracovní list, který není z naší složky (o houbách)
Úterý 4. října
Dokončení pracovního listu z pondělka, plavání
Středa 5. října
M str. 32 + 33 (obrázek z příkladů)
ČJ - učivo U, Ú, Ů, práce do školního sešitu
ČJ str. 18/3
Čtvrtek 6. října
Víš, co čteš? str. 12 + 13
Matematika - pracovní listy ve skupinkách
Pátek 7. října
M str. 17/2+3. sloupeček (ne na známky, ne na rychlost)
M str. 18/5,6
Malý sešit: 3,2,5 - vytvořit 4 příklady
Ústní procvičování příkladů např. 7+6 = 7+3+3, 12-5 = 12-2-5....
Ústní tvoření příkladů ze 3 čísel, např. 5,2,7: 5+2=7, 2+5=7, 7-2=5, 7-5=2
ČJ str. 18/1 (ú, ů) - sešity jsem si nechala u sebe na kontrolu
Diktát: V úterý plaveme. To je krásná růže. Půjdeme domů.
(Prosím - vypracujte s dětmi opravu, kdo měl chyby - děkuji.)
MS
Pátek 30. září
VÍŠ, CO CHCEŠ? - 7, 8, 9, 10, 11
ČESKÝ JAZYK - 5/6,7,
Malý sešit - dva diktáty (tři věty) + opakování druhů vět (ústně)
PÍSANKA - 2/Ch,ch, che,cha, I,i, bi,ci,di, K,k, L,l, le,la,li
HV 1 - 10/7
MATEMATIKA - str. 13/3,4, str. 14, 15, 16 (cvičení 7 bylo +- do 20)
Malý sešit - "kouzelný trojúhelník" (tři čísla - 4 příklady)
MS
Pátek 23. září (co je hotovo)
MATEMATIKA - 10 - 12, 13/1,2,5 + malý sešit (+ - do 11)
ČESKÝ JAZYK - 5/1,2,3,4,5 + malý sešit (výpisky)
VÍŠ, CO CHCEŠ - 6
PÍSANKA - dokončena str. 1, str. 2 - H, h, he, ha
PRVOUKA - Desatero správného školáka (pracovní list, který nemáme ve složce)
MS
12. - 16. září
MATEMATIKA: str. 7/1,2,3,5, str. 8, str. 9
ČESKÝ JAZYK: str. 2/2 (dokončíme), str. 3, str. 4, str. 5/1
Prosím procvičovat další část abecedy - vyjmenovat nazpaměť (E - I)
PÍSANKA: str. 1/ D, d, Da, E, e, de
ČÍTANKA 1. TŘÍDA: dočteme poslední pohádku
VÍŠ, CO ČTEŠ?: str. 6 + 7
PRVOUKA: pracovní listy 2, 3
MS
5. - 9. září
MATEMATIKA: str. 4 - 6, str. 7/4
ČESKÝ JAZYK:
str. 1, str. 2/1,2
str. 2/3 - pouze označit první písmena ve slovech a kde začíná více slov na stejné písmeno, tak označit i druhé písmenko + nad slova očíslovat
Prosím procvičovat prvních šest písmen abecedy - vyjmenovat nazpaměť ("á, bé, cé, čé, dé, dě")
PÍSANKA: str. 1 - A a, B b, Ba, ba, C c, Ca
ČÍTANKA 1. TŘÍDA: Pohádka vodnická
VÍŠ, CO ČTEŠ?:
- vysvětlili jsme si, co je obsah a jak se pomocí něho vyhledává
- str. 5 (vysvětlení, jak se s pracovním sešitem bude pracovat)
PRVOUKA: pracovní list 1 (vpravo označit rozdíly, vlevo vybarvit)
MS